Představení školičky = Rodinná školička

Nejde o nic jiného, než že tu s dětmi „fungujeme“ jako v rodinném prostředí. Děti dostávají prostor, čas a klidné prostředí, které je pro ně velmi důležité. Nikdy žádné dítě do ničeho nenutíme, neshazujeme jej před ostatními, neposmíváme se mu, ukazujeme mu cestu, kterou může využít, aby došlo ke svému cíli…

V kolektivu školičky dbáme na slušné chování, učíme děti nebát se pozdravit, nestydět se poděkovat i si říci o pomoc, slušně požádat a naučit se nechat si pomoci.

  • rodinná školička
  • školička je otevřena každý všední den od 7:00 do 16:00
    • možnost výběru docházky
    • nástup možný kdykoli během roku
    • otevřeno i o prázdninách
  • individuální přístup k potřebám každého dítěte
  • kromě chův je k dispozici i chůvák – mužský element (pro děti co mají problém komunikovat s muži, pro děti bez tatínků či dědečků)
  • dbáme na komunikaci s dětmi i jejich rodiči
    • přebírání dětí bez slziček = prostor pro dítě a rodiče (možnost zůstat s dítětem dle potřeby)
    • nabízíme dny a akce „Čas pro děti bez rodičů“ – zvykací období na školičku nebo nutnost odloučení. Akce ve formě her, cvičení, vyrábění, zpívání či pobytu venku na hřišti a u zvířátek.
    • soukromé řešení výchovy a přístupu k dítěti – hledání společné a nejlepší cesty pro dítě
  • zdravé stravování
  • školička 100% bez přidaného cukru – bez lízátek, čokolád atd.
    • racionální a vyvážená strava – vlastní výživový poradce
    • obědy i svačiny připravujeme z produktů okolních zemědělců a tak zaručíme, že je vše bez chemie, konzervačních přísad, barviv apod.
    • pitný režim garantujeme po celý den (i v případě výletu, exkurze či jen hraní venku)
  • zahrada na vlastním pozemku o celkové výměře 7.000 m2
    • herní prvky – klouzačky, houpačky, trampolína, prolézačky, přírodní stavebnice, venkovní dětská kuchyň atd.
    • environmentální zahrada (bude průběžně vznikat a děti jsou její součástí)
    • Farmička – chov hospodářských zvířat – kozy, ovce, prasátka, slepice, křepelky, husy a další
    • pěstování plodin – zelenina, bylinky
    • děti jsou součástí celodenního běhu na mikrofarmě
  • posilování imunitního systému – otužování, chůze naboso
  • seznamování s anglickým jazykem formou obrázků a opakování
  • umíme pracovat s dětmi trpícími atopickým ekzémem (nepotřebujete asistenta)
  • SR/PŠ – oboustranné informování o dětech a chodu školičky (Schůzka s Rodiči / Pomoc Školičce)

Rodinná školička

Typy školek: http://www.nejskolky.cz/typy-skolek/

RODINNÁ ŠKOLIČKAvyužíváme prvky z toho, co je nám blízké a přináší nám to smysl jak pro kolektiv, tak pro jednotlivce. Vlastní Farmička (mikrofarma a mikropolíčko) je součásti EVVO vzdělávání. Poznávání okolí všemi smysly. 

Děti jsou pro nás nesmírně důležité, stejně tak jejich rodiče!!! Ve školičce nesoutěžíme, nepředháníme se, nepovyšujeme se, ale ani se neponižujeme.

Máme svého kuchaře a každý den vaříme z čerstvých produktů. Hlídací tety jsou hravé, kamarádské a spravedlivé. Milují děti a jejich bláznivý svět, každý den jsou jejich součástí.

LESNÍ filosofie – pro nás to znamená – pobyt v přírodě a poznávání přírody
Učíme se v přírodě, nebojíme se žádného počasí.
Děti mají prostornou zahradu a v blízkosti les, louky i lom.
Součástí jsou výlety do přírody, návštěva přírodních rezervací a památek.
Hrajeme si, zkoumáme, poznáváme, pozorujeme… Každý sám i společně.

MONTESSORI a DALTONSKÁ filosofie – pro nás to znamená – sebevědomí, samostatnost a zodpovědnost vůči ostatním, vycházení se sebou a s ostatními při zachování vlastní osobnosti
Vedeme děti tak, aby si dokázaly sami poradit v každé situaci.
Děti mají možnost rozhodnout se, jestli si budou hrát sami nebo ve skupině.
Děti jsou vedeny k sebevědomí, samostatnosti a zodpovědnosti vůči ostatním a ke vztahu k přírodě.

JAZYKOVÁ filozofie – pro nás to znamená – osvojení cizího jazyku
Osvojování cizích jazyků – u nás konkrétně angličtina, poznávání angličtiny hravou formou s obrázky.

WALDORFSKÁ filozofie – pro nás to znamená – poznávání světa kolem sebe, pozorování a napodobování
Děti poznávají svět kolem sebe pozorováním a napodobováním.
Důležitá náplň dne je hra a experimentování.
Součástí je rytmus – hry, zpěv, říkadla a pohyb.
Práce s přírodními materiály, vnímání přírody.
Důležitá je spolupráce s rodiči.

EVVO

Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (Agro-Environmentální zahrada)

Ochrana přírody a vytváření pozitivního vztahu k přírodě.

Výchova o životním prostředí – základní znalosti a porozumění přírody kolem nás.

Výchova v životním prostředí – příroda je zdroj poznání, přímé zkušenosti z přírody, uvědomování si její estetické hodnoty.

Výchova pro životní prostředí – zdůrazňuje etickou stránku, zahrnuje hodnoty, postoje a pozitivní činnosti.

Výchova s životním prostředím – ruku v ruce s přírodou.